Pikaviestisovellukset osana muita ohjelmistoja

Pikaviestintää voidaan käyttää sellaisenaan esimerkiksi muistutusten ja tarjousten lähettämiseen, sekä asiakkaiden vastausten vastaanottamiseen. Pikaviestintäsovelluksista voidaan kuitenkin saada vieläkin enemmän irti integroitaessa ne osaksi yrityksen muita ohjelmistoja, kuten asiakastietokantaa, markkinoinnin automaatioita tai verkkokauppaa.

Kun pikaviestisovellukset integroidaan osaksi jotakin ohjelmistoa, voidaan ohjelmistosta lähettää esimerkiksi teksti-, WhatsApp- ja Facebook Messenger viestejä suoraan kohderyhmillesi ympäri maailmaa. Yksi väylä tällaisen integraation tekemiseen on Zapier.

Kohti ohjelmistojen kattavampaa hyödyntämistä

Roger Studio on tehnyt ansiokkaan tutkimuksen markkinointiautomaatioiden käytöstä Suomessa. Tutkimuksen mukaan markkinoinnin automaatio on käytössä jo reilulla kolmasosalla suomalaisista organisaatioista, eli niin sanotusta hype-vaiheesta on siirrytty mainstreamiin. Markkinoinnin automaatioiden lisäksi myös muita ohjelmistoja on otettu yrityksissä ja yhteisöissä paljon käyttöön, mutta niitä käytetään lähinnä liidien generointiin sekä datan keräämiseen.

Keskeisin viesti tutkimuksessa on, että uusien teknologioiden käytön myötä myynti ja markkinointi on kasvamassa palveluksi. Tämä tarkoittaa sitä, että myynnissä ja markkinoinnissa on entistä paremmin pystyttävä kohdentamaan viestintää ja palveltava loppuasiakasta henkilökohtaisesti ostopolun eri vaiheissa. Seuraava askel onkin hyödyntää ohjelmistoja ja kerättyä dataa kattavammin myynnin ja asiakaspalvelun eri tilanteissa.

Kuluttajien viestintä on yhä vahvemmin siirtynyt erilaisiin pikaviestisovelluksiin (tekstiviesti on muuten älypuhelimessa myös sovellus), joten loppuasiakas viettää siellä jo valmiiksi aikaa. Kun asiakas halutaan tavoittaa henkilökohtaisesti ja mahdollisimman suurella huomioarvolla, ovat erilaiset pikaviestisovellukset siihen tehokkain väylä.

Zapierin avulla integroit pikaviestisovellukset osaksi muita ohjelmistojasi

Zapier on integraatioalusta, joka mahdollistaa helpon digitaalisten työkalujen ja järjestelmien yhdistämisen. Yhdistämällä SmartDialogin pikaviestisovellukset esimerkiksi markkinointiautomaatioon, voidaan sen prosesseista lähettää pikaviestejä eri kanaviin joko 1- tai 2-suuntaisena.

Zapierin avulla voit automatisoida tehtäviä ja toimintoja, jotka vaatisivat muuten manuaalista työtä. Zapieria voi käytää monentyyppisten asioiden automatisointiin.

Zapierin vahvuuksia:

– Et tarvitse koodaus osaamista eri integraatioiden tekemiseen

– Sisältää yli 2000 valmista integraatiota eri ohjelmistoihin

– Skaalatutuva hintataso, joka määräytyy käytettävien tapahtumien (Zappien) mukaan

– Laajuuteen ja ominaisuuksiin nähden järkevän hintainen

 

Zapier käyttöönotto ja yhdistäminen SmartDialogiin:

1. Valitse ja yhdistä haluamasi sovellus/triggeri, joka aktivoi SMS-viestin lähetyksen

2. Yhdistä SmartDialog. SMS & WhatsApp -sovellus Zapierin kanssa.

3. Määrittele haluamasi viesti

4. Testaa ja aktivoi ZAP

Miten pääsen alkuun?

Kaikki keskustelut ja yhteydet eri pikaviestisovelluksiin voidaan hoitaa kätevästi yhdellä ja samalla palvelualustalla, SmartDialogilla. Voit hyödyntää palvelualustan moderneja api-rajapintoja ja/tai web-hallintaliittymän chat-työkalua käyttötarpeesi mukaan.

Me hoidamme viestiyhteyksien kytkennän ja ylläpidon avaimet käteen -periaatteella sekä tuemme palvelualustan käytössä 24/7.

Seuraavissa blogikirjoituksissamme avaamme pikaviestintäsovellusten yhdistämistä yleisimpiin ohjelmistoihin, sekä sitä, minkälaisia prosesseja näillä integraatioilla voidaan tehdä.

#Asiakasviestintä #Conversationalmarketing #SmartDialog

FI

Jätä meille yhteystietosi, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Haluatko keskustella? Laita meille viesti: Email, WhatsApp tai SMS!