Alma Median tilaajamarkkinointia automatisoitiin Arena Interactiven palveluiden avulla. Tilaajamarkkinoinnin prosessiin kuuluvat säännölliset kampanjat, joista viestitään valituille kohderyhmille SMS-viesteillä. Automaation ansiosta tilaajamarkkinoinnin rutiinit tehostuivat ja helpottuivat.
Tarve
Alma Media halusi automatisoida ja tehostaa tilaajamarkkinoinnin prosessia.
Ratkaisu
Alma Medialle luotiin palvelu- ja prosessimalli, jossa tilaajamarkkinointia hoidetaan automatisoidusti SMS-viesteillä. Valituille asiakasryhmille lähetetään jatkotarjousviestejä, joihin vastaamalla tilaustiedot ohjautuvat suoraan taustajärjestelmiin tilauksiksi.
Hyödyt
SMS-automaatio säästää tilaajamarkkinoinnin aikaa ja tuo toimintaan myös kustannustehokkuutta. Aikaisemmin manuaalisesti tehdyt työvaiheet hoidetaan nyt automatisoidusti ja aina ajallaan.