Salesforce

Salesforce Service Cloud, Sales Cloud

​SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi Salesforcen Service Cloud ja Sales Cloud -palveluista. ​Näiden SmartDialog –integraatioiden avulla saat SMS- ja WhatsApp –viestit käyttöön globaalissa sidosryhmäviestinnässä. ​

SmartDialogin rajapintojen avulla rakennat henkilökohtaisia asiakasdialogeja SMS- ja pikaviestikanavissa, synkronoit kontakteja Salesforcen ja viestintäpalveluiden välillä, sekä luot 1- ja 2- suuntaista viestintää tekstiviesteillä ja WhatsApp-viesteillä ympäri maailmaa suoraan Salesforcesta. ​

Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.

Integraation ominaisuudet

Integraation käyttökohteet

Process Builder

Yhdistä SmartDialogin luotettavat viestintäkanavat prosesseihisi Salesforcen Service Cloudissa. Process Builderilla luot esimerkiksi asiakasprosesseihin liittyvät lähetykset, kuten tilausvahvistukset, kiitosviestit tai asiakaspalveluviestit.

Outbound messages

Yhdistä SMS ja WhatsApp -viestit markkinointiautomaation toiminnallisuuksiin. Ylläpidä kontaktejasi Salesforcessa ja lähetä massaviestit sujuvasti suoraan SmartDialog-integraation kautta..

Inbound messages

Integroi SmartDialogin palvelut Salesforcessa kaikkeen tarvitsemaasi 2-suuntaiseen viestintään. Vastaanota tilauksia, maksuja ja lahjoituksia, tai kerää palautteita mielipidemittauksilla ja NPS-kyselyillä.

Referenssit

SOS Lapsikylä

SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö.

Tarve

Automatisoida ja tehostaa lahjoittajille tapahtuva viestintä sekä yhdistää tämä maksupalveluihin (mm. tekstiviestilahjoitukset), jonka kautta kuluttajat tekevät lahjoituksia. Tarve saada lahjoittajien ja tehtyjen lahjoitusten tiedot yhteen paikkaan.

Ratkaisu ja Hyödyt

Kuluttajien lahjoituksiin liittyvä monikanavainen viestintä sekä lahjoitukset saatiin tuotua kiinteäksi osaksi käytössä olevaa asiakkuudenhallintajärjestelmää. Kun kuluttaja tekee lahjoituksen järjestölle, menee tästä tieto järjestelmään ja hänelle voidaan tehdä ennalta määriteltyä prosessinomaista viestintää. Viestinnässä voidaan käyttää tekstiviestejä, jossa viesti lähetetään kuluttajalle lahjoitusnumerosta ja kuluttaja voi tehdä lahjoituksen helposti ja suoraviivaisesti vastaamalla viestiin.”

Integraation käyttöönotto

SmartDialog-lisenssi

Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä

Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia

 

Numerot ja yhteydet

Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero

SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella

 

SmartDialog-konnektori

SmartDialog –lisenssin ja viestiliikenneyhteyksien lisäksi tarvitaan Salesforcen SmartDialog–konnektori, jonka saat Arena Interactiven tai Salesforcen kautta.

Toimitamme käyttöönottoa varten ohjedokumentin ja SmartDialog-asennuslinkin, joilla saat kytkettyä konnektorin työnkulkuihin ja viestintään Salesforcen Service Cloudissa ja Sales Cloudissa.

 

Lisätiedot