Mitä Salesforce -integraatiolla voidaan tehdä?

SmartDialogin ja Salesforce -konnektorin avulla voit rakentaa tehokkaita, henkilökohtaisia ja tavoittavia asiakaskommunikaatio dialogeja lähettämällä ja vastaanottamalla tekstiviestejä sekä pikaviestejä (esim. WhatsApp ja Facebook Messenger) Suomeen ja ympäri maailmaa suoraan Salesforcesta.

Ratkaisu tukee alfanumeerista lähettäjänimeä (esim. YritysOy) 1-suuntaisuudessa ja 2-suuntaisuutta voit käyttää pitkien virtuaalinumeroiden (longcode, +358451234567) tai lyhytsanomanumeroiden (shortcode, 18XXX) avulla. Palvelut ja numerot saat käyttöösi avaimet käteen -periaatteella.

Konnektorin asennusta ja käyttöönotto varten saa meiltä ohjedokumentaation (SmartDialog.-Salesforce -connector Configuration Guide). Salesforce pääkäyttäjä (“admin”) -tason henkilö osaa konfiguroida paketin käyttöönsä. Viestien lähetykset ja vastaanotot voidaan konfiguroida Salesforcen ylläpitäjien toimesta.

Käyttökohteita:

Asiakasprosesseihin liittyvät lähetykset kuten tilausvahvistukset, kiitosviestit tai asiakaspalveluviestit
Massalähetykset asiakkaille (Huomaa että massalähetysten saajajoukko hallitaan Salesforcessa)
Viestien yhdistäminen markkinointiautomaatio -toiminnallisuuksiin
Tilausten, maksujen ja lahjoitusten vastaanotto sekä mielipide-/NPS-mittaukset

Käyttöönottoprosessi

Integraatioon tarvitset Salesforce ohjelmiston (vähintään Salesforce Enterprise edition), SmartDialog lisenssin, sekä 1-Way palvelun ja viestinvälityspalvelun johon on generoitu Subscription key-avain. Tarkemmat Salesforce-integraation asetukset löytyvät täältä. 

1. Asenna SmartDialog-paketti Salesforceen, siihen instanssiin jossa aiot käyttää sitä. Suositeltavaa on, että se asennetaan kaikille käyttäjille. Arena Interactive antaa paketin asennuslinkin pyydettäessä.

2. Määrittele SmartDialog connectorin API-asetukset.

Endpoint: https://api.arena.fi/messaging-gateway/v1

Username: SmartDialog asiakkuutesti “Customer Id” / Password: SmartDialog viestinvälitystilin ”Subscription Key” / Service ID: SmartDialog 1-way palvelun tunnus / Token: Tätä arvoa ei saa asettaa tai muuttaa, se on connectorin sisäinen parametri / Token Request Time: Tätä arvoa ei saa asettaa tai muuttaa, se on connectorin sisäinen parametri.

3. Yhdistä SmartDialog connectori työkulkuihin.