
Mitä integraatiolla voidaan tehdä?
SmartDialog –palvelualustaan on luotu integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi Hubspotin palveluista.
Hubspot -integraation avulla voit sisällyttää viestien lähettämisen ja vastaanottamisen osaksi markkinoinnin automaatioprosesseja. SmartDialogin ja HubSpot -connectorin avulla liität 1- ja 2-suuntaiset tekstiviestit ja pikaviestikanavat kuten WhatsAppin osaksi Hubspotin markkinointiautomaatiota.
Viestien lähetys onnistuu helppokäyttöisellä web-käyttöliittymällä tai suoraan HubSpotista Modern API –rajapintojen kautta. SmartDialogista saat tarkan ja kattavan statistiikan viestiliikenteestäsi.
HubSpot-integraation käyttökohteet
Prosessit / workflowt
Viestintä SMS- ja WhatsApp –kanavissa osana asiakaskohtaisia prosesseja ja HubSpotin workflowta. Luo automaattisia aktiviteetteja asiakkaan viestien vastaanottoon.
Viestilähetykset
Lähetä markkinointi- ja viestintäkampanjat halutuille kohderyhmille tai yksittäisille vastaanottajille. Voit hallinnoida lähetyksiä suoraan HubSpotissa
Viestien vastaanotto
Integroi SmartDialogin palvelut kaikkeen HubSpotin 2-suuntaiseen viestintään. Vastaanota tilauksia, maksuja ja lahjoituksia, kerää palautteita ja tee NPS-kyselyitä.

Tarve
Asiakasviestinnän hoitamiseen toimintavarma, kotimainen, GDPR-yhteensopiva ja joustava ratkaisu osana markkinointiautomaatiota.
Ratkaisu ja Hyödyt
SMS-viestinvälitys integroitiin osaksi Autotalo Laakkosen taustajärjestelmiä. Palvelun avulla automatisoitiin Laakkosen toimipaikkakohtaista asiakasviestintää käyttäen SMS-kanavaa 1- ja 2-suuntaisesti. Integraation avulla Laakkonen pystyy tehostamaan viestintäänsä ja saa tarkat statistiikat sekä raportit seurantaa varten.
HubSpot–integraation käyttöönottoprosessi
Käytä SmartDialogin HubSpot –connectoria SMS- ja WhatsApp- viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen.
Mitä integraatioon tarvitaan
Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystili ja viestipalvelu. Voit valita 1-suuntaisen tai 2-suuntaisen viestipalvelun sen mukaan, onko tarve vain lähettää viestejä vai myös vastaanottaa vastauksia. Viestien vastaanottamiseen tarvitaan myös numero, joka voi olla lyhytsanoma- tai longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin kautta tuleva WhatsApp-numero.
Yritystilin sekä tarvittavat numerot ja viestipalvelut saat käyttöösi ottamalla yhteyttä myyntiimme: sales@arenainteractive.fi. Hoidamme yhteydet avaimet käteen –periaattella, sekä tuemme SmartDialog –palvelualustan käytössä 24/7.
Integraation käyttöönotto
Konnektorin asennusta ja käyttöönottoa varten saat meiltä ohjedokumentaation. Tarvitset Messaging Portal –tilin, jonka voit luoda osoitteessa:
https://messagingportal.azurewebsites.net/
Messaging Portalissa pääset yhdistämään SmartDialogin connectorin HubSpot –tiliisi.
HubSpot -pääkäyttäjä (Admin) osaa konfiguroida connectorin käyttöön. Viestien lähetykset ja vastaanotot voidaan konfiguroida HubSpotin ylläpitäjien toimesta.
Tekninen dokumentaatio: https://openapi.arena.fi/integrations/hubspot