SmartDialogin palveluiden hallinnointi
SmartDialogin palveluita voidaan hallinnoida kahdella tavalla:
- Helppokäyttöisessä SmartDialogin web-hallintaliittymässä
- Api-rajapinnan kautta suoraan asiakkaan omasta järjestelmästä

1. Web-hallintaliittymä
Hallitse kaikkia SmartDialogin palveluita yhdestä web-hallintaliittymästä. Voit esimerkiksi tarkastella viestintään liittyvää statistiikkaa, hallinnoida palveluidesi käyttöoikeuksia ja lähettää ja vastaanottaa viestejä.
Web-hallintaliittymän dashboardille kokoat haluamaasi sisältöä widget-ikkunoihin, jotka voivat sisältää käymiäsi keskusteluita tai eri statistiikkaa palveluistasi.
Web-hallintaliittymässä sinua avustaa chatbot, sekä asiakastukemme sähköpostitse ja puhelimitse. Lisäksi näet palveluihin liittyvät tiedotteet ja uutiset.

2. Api-rajapinnat
SmartDialogista löytyy 1- ja 2-suuntaiset api-rajapinnnat, joiden avulla voit lähettää viestejä tekstiviestillä tai WhatsApilla.
”Legacy-apit” toimivat samalla tavoin, kuin Aimo ja Engine järjestelmiemme rajapinnat. jolloin siirtyminen uuteen SmartDialogiin on mahdollisimman helppoa. Lisäksi järjestelmässä on olemassa uudet, modernit rajapinnat, joiden avulla api-rajapintojen liittäminen eri järjestelmiin on entistä monipuolisempaa.
Uusi SmartDialogiin kuuluva Open Api-kehittäjäportaali sisältää kaikki sovelluskehittäjille tarkoitetut tekniset dokumentaatiot ja integraatiomallit.
Web-hallintaliittymä
- WhatsApp-viestit, tekstiviestit
- Viestien lähetys ja vastaanotto manuaalisesti SmartDialogissa
- Rajattomien vapaamuotoisten chat-tyylisten keskusteluiden käyminen asiakkaidesi kanssa
- Ärräkoodien lähetys manuaalisesti SmartDialogissa
- Maksujen vastaanotto
- Monipuolisten statistiikkojen tarkastelu
Rajapinta
- WhatsApp-viestit, tekstiviestit
- Viestien lähetys ja vastaanotto rajapinnan kautta
- Rajattomien vapaamuotoisten chat-tyylisten keskusteluiden käyminen asiakkaidesi kanssa
- Ärräkoodien lähetys rajapinnan kautta
- Maksujen vastaanotto rajapinnan kautta
- Monipuolisten statistiikkojen tarkastelu