Mikä on markkinoinnin automaatio?

Markkinoinnin automaatio on ohjelmisto, jolla voidaan hoitaa myynnin, markkinoinnin ja asiakasviestinnän toimenpiteitä yhden ratkaisun avulla. 

Markkinointiautomaatioksi kutsutaan kaikkia automatisoituja keinoja tavoittaa potentiaaliset uudet asiakkaat ja ylläpitää nykyisten asiakkaiden kiinnostusta.

Automaation pääidea on, että pystymme automatisoimaan manuaalisia rutiineja, saamaan dataa olemassa olevien asiakkaiden käyttäytymisestä sekä luomaan uusia asiakasliidejä digitaalisista kanavista.

Ota yhteyttä

Markkinoinnin automaation konkreettisia hyötyjä:

Parantaa asiakaskokemusta

Markkinoinnin automaatiolla voidaan analysoida käyttäjien toimintaa ja kohdentaa heille viestintää, tai liittää heidät osaksi automatisoituja prosesseja.

Säästää yrityksen aikaa ja resursseja

Markkinoinnin automaatiolla luodaan automatisoituja prosesseja työtehtävistä, jotka vievät jatkuvasti henkilöstön työaikaa.

Sen avulla myös luokitellaan ja priorisoidaan digitaalisten kanavien liidejä yrityksen jatkokäsittelyä varten.

Mahdollistaa kontaktien oikea-aikaisen lähestymisen oikealla sisällöllä

Automaatio mahdollistaa viestien (e-mail / SMS / Push) ajastamisen oikealle kohderyhmälle joko ennalta suunnitellun prosessin tai prospektin toiminnan mukaisesti.

Mautic – markkinoinnin automaatioratkaisu

Mautic on markkinoinnin automaatioratkaisu, jonka avulla tehostetaan yrityksesi markkinointia ja asiakasviestintää. Mauticin avulla pystyt kokonaisvaltaisesti automatisoimaan markkinointitoimenpiteitäsi ja johdattelemaan potentiaalisia asiakkaitasi ostopolulla eteenpäin. Mauticia voidaan hyödyntää sekä B2C- että B2B -markkinoinnissa.

Mautic yhdistää kaikki käyttämäsi asiakasviestinnän kanavat yhden työkalun alle, jonka kautta niitä on helppo ja tehokas hallinnoida. Saman työkalun kautta hoidetaan mm. yrityksen sähköposti- ja tekstiviestimarkkinointi, luodaan laskeutumissivut ja loihditaan automatisoidut kampanjat.

Mauticin avulla:

Seuraat kohderyhmien toimia eri viestintäkanavissa. Saat tietoa esimerkiksi siitä, millä sivuilla kontaktisi on liikkunut ja kuinka kauan hän on viettänyt kullakin sivulla aikaa.

Hallitset kaikkia kanaviasi yhdellä työkalulla.

Keräät tärkeää dataa, jota voit hyödyntää esimerkiksi asiakasprofiloinnissa ja viestinnän kohdentamisessa. 

Mittaat lähettämiesi viestien tehoa tilastojen ja raporttien avulla. Jotta asiakasta osataan lähestyä oikeaan aikaan juuri oikeanlaisella sisällöllä, täytyy heidän tarpeistaan ja kiinnostuksenkohteistaan olla selvillä.

 

Tutustu Mautic -aiheisiin blogiteksteihimme:

Mautic – Markkinointisi tehostaja, resurssiesi säästäjä

Datan kerääminen markkinoinnin automaatiolla 

Tekstiviestit osana markkinoinnin automaatiota

Olemme Mauticin virallinen kumppani!

Hallitse kaikkia asiakasviestinnän kanaviasi yhden järjestelmän avulla

Mautic yhdistää kaikki käyttämäsi asiakasviestinnän kanavat yhden työkalun alle, jonka kautta niitä on helppo ja tehokas hallinnoida. Saman työkalun kautta hoidetaan mm. yrityksen sähköposti- ja tekstiviestimarkkinointi, luodaan laskeutumissivut ja loihditaan automatisoidut kampanjat.

Kampanjat voivat olla esimerkiksi myyntiin, ilmoittautumiseen tai tapahtumiin liittyviä automaattisia ja ajastettuja viestejä, jotka lähetetään esimerkiksi sähköpostilla tai tekstiviestillä. Mauticin avulla saat myös kattavaa statistiikkaa kampanjoidesi toimivuudesta.

Markkinoinnin automaatio Mautic voidaan integroida moniin eri taustajärjestelmiin, mikä tekee siitä monipuolisen automaatiojärjestelmän. Esimerkiksi CRM-integrointi mahdollistaa potentiaalisten asiakkaiden siirtämisen yrityksen omaan asiakasjärjestelmään, jonka jälkeen heihin pystytään olemaan suoraan yhteydessä.

Jo yli 200 000 organisaatiota hyödyntää Mauticia!

Markkinoinnin kanavat

  • Sähköposti
  • SMS-viestit
  • Sosiaalisen median kanavat
  • Laskeutumissivut
  • Sovellusten push-viestit
  • Verkkosivuilla näytettävä dynaaminen sisältö (CMS-integraatiot)

Ominaisuudet

  • Tarkat tilastot ja raportit viestinnän tehosta
  • Käyttäjien profilointi
  • Liidien pisteytys
  • Viestien kohdentaminen
  • Käyttäjän toimenpiteisiin reagointi
  • Integraatiot eri järjestelmiin
  • NPS-kyselyt

Tutustu myös muihin markkinoinnin automaatioratkaisuihimme:

Kayak Plus Messages

Tehdäänkö yhteistyötä?

Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun pikimmiten yhteydessä!