Tehokkaita välineitä tiedon keräämiseen, myynnin seuraamiseen ja uusasiakashankintaan

Jos olet vastuussa yrityksenne tuotelanseerauksista, uusasiakashankinnasta, myynnin seuraamisesta tai vaikkapa lipunmyynnistä, suositan sinua lukemaan tämän jutun loppuun.

Tuotelanseeraukset ja uusasiakashankinta:

Onko tämä tuttu tilanne oman yrityksesi arjesta?

Olette tuomassa markkinoille uutta tuotetta ja haluaisitte kerätä nopeasti erilaista tietoa omasta uutuudestanne sekä siitä, miten tavoittelemanne kohderyhmä siihen reagoi. Tietoa olisi siis hyvä saada kerättyä nopeasti, mutta miten? Olemme kehittäneet yhtiössämme tuotteita tämän näkökulman perusteella.

SMS-viesti, sekä siihen yhdistyvä landing page on tehokas keino informaation keräämiseen. Mikäli sinulla ei ole omaa asiakaskantaa SMS-viestien lähettämisen, löytyy kauttamme n. 1,1 miljoonan suomalaisen tiedot, joita voimme lähestyä. Voimme lähettää SMS-viestin haluamaanne kohderyhmään mm. seuraavien tietojen pohjalta:

– ikä
– sukupuoli
– asuinpaikka
– Trafi-tiedot (lisämaksullinen)
– Väestörekisterikeskus-tiedot (lisämaksullinen)
– B2B-päättäjätiedot (lisämaksullinen)

Mitä saamme tietoon?

Asiakkailta voidaan kysyä kokemuksia esimerkiksi tuotteesta/yrityksestä tai voidaan kerätä dataa yritykselle personoidun landing pagen avulla, johon on yhdistetty yrityksen haluama www-osoite. Näistä tiedoista yritys saa kattavan koosteen esimerkiksi viikko/kuukausikohtaisesti, joita voi hyödyntää omassa asiakashankinnassaan.

Jos olet esimerkiksi lanseeraamassa uutta Volvoa, olisiko hyvä tehdä vertaileva otanta esim. BMW- tai Audikuskeista ja ottaa selvää millaiseksi he kokevat uuden Volvon? Kiitokseksi palautteesta voit tarjota vastanneille vaikkapa jäätelön/kupin kahvia, jonka jokainen vastaaja saa automaattisesti.

Käyttöönotto on helppoa, sillä hoidamme kaiken ”avaimet käteen” -periaatteella, aina jäätelön/kahvin jakelua myöten. Käytännössä sinun pitää ainoastaan valita kohderyhmäsi sekä heille lähetettävän viestin sisältö ja lähetysajankohta.

Myynnin seuranta

SMS-viesti on tehokas väline myynnin seurantaan ja analysointiin. Tarjoamme apuvälineitä erilaisiin tarpeisiin, kuten esimerkiksi asiakaspalautteen hankkimiseen myyjiesi toiminnasta.

Mitä saamme raportoitua:

Saamme raportoitua muun muassa:

– Palautteet myyjäkohtaisesti
– Arvosanat asiakkailta
– Asiakaskäyntien lukumäärät

Esimerkki raportoinnista: myyjä saa asteikolla 1-10 asiakkaalta arvosanan 1-3 (ns. ”hälyttävän arvosanan”). Tämä tieto lähetetään suoraan johdon tietoon, jotta huonon palautteen syy voidaan tutkia ja hoitaa mahdollisimman pian. Muut arvosanat sekä palaute voidaan lähettää esim. kuukausittain selkeänä koosteena.

Luomme prosessin kytkemällä sms-palautekanavan yrityksesi crm-järjestelmään, jolloin jokaisen asiakaskäynnin jälkeen asiakkaanne saavat automaattisesti myynnin onnistumista mittaavan kyselyn, jonka sisällön yrityksenne päättää.

Lippujen myynti sekä lisäpalveluiden myynti

Uhkaako viimeiset paikat jäädä myymättä illan jääkiekko-otteluun tai teatterinäytökseen? Pitäisikö viimeisistä hyllyssä olevista tuotteista päästä eroon?

Meiltä onnistuu SMS-viestin automatisointi esim. kolme tuntia ennen tapahtuman alkua, jonka kautta asiakkaalle voidaan tarjota vaikkapa ns. ”last minute ticket” illan otteluun tai näytökseen. Asiakas voi maksaa tarjotun lipun suoraan SMS-viestissä, jolloin hän saa paluuviestinä kuitin ja tieto myydystä lipusta menee tapahtuman järjestäjälle. Vaihtoehtoisesti lipun voi myös varata viestin kautta ja maksaa vaikkapa tapahtuman lippuluukulla.

Edellä kuvattua periaatetta voi hyödyntää monissa muissakin tapauksissa, kuten esimerkiksi ennakkotilauksien (tervetuliaispaketti tms.) myymiseen tapahtumaan saapuville henkilöille. Tämän avulla saat lisämyyntiä, parannettua palveluasi sekä purettua jonoja väliajoilta. Tuotteet voidaan luonnollisesti maksaa ennakkoon tai noudettaessa.

Lisätietoja:
Jussi Jalasaho
Senior Sales Manager
+358 50 576 8539
jussi.jalasaho@arenainteractive.fi