Mobiilimaksu kasvattaa asiakkaidesi tyytyväisyyttä

 

Teet verkossa ostoa ja siirryt maksamaan, mutta et löydä maksutapojen listauksesta muuta kuin luottokortin tietojen syöttämistä vaativia vaihtoehtoja. Kaivat lompakkosi esille vain huomataksesi, että korttisi on jäänyt työpaikalle. Siirryt kilpailijan sivustolle, joka tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostoksesi mobiilimaksulla. Muutaman napin painalluksen jälkeen olet suorittanut maksun nopeasti loppuun –ilman minkäänlaista tunnistautumista. Suljet selaimen tyytyväisenä.

Mobiilimaksu – Markkinoiden nopein ja nykyaikaisin maksutapa

Mobiilimaksaminen tarjoaa digitaalisen tavan maksaa ostokset verkossa helposti ja nopeasti. Mobiilimaksu toimii kuin käteinen, mutta maksu tapahtuu suoraan käyttäjän mobiilaitteella ja osto veloitetaan suoraan käyttäjän seuraavalta puhelinlaskulta. Mobiilimaksamisen suosio on kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti ja onkin ennustettu, että se syrjäyttää lähitulevaisuudessa paitsi käteisen, myös korttimaksamisen.

Mobiilimaksu on oiva maksutapa tilanteissa, joissa suositaan mahdollisimman suoraviivaista maksamista. Se soveltuu loistavasti esimerkiksi verkkokaupoille ja medioille, jotka myyvät sähköistä sisältöä verkkosivuillaan. Mobiilimaksun käyttäminen ei vaadi erillistä päälle kytkemistä, sovelluksen lataamista tai tietojen syöttämistä. Käyttäjän puhelinnumero tunnistetaan automaattisesti, ja puhelimesta lähtee maksun yhteydessä varmistusviesti käyttäjän operaattorille, jolla varmistetaan liittymän sopivuus maksun tekemiseen. Asiakkaan matka ostopäätöksen tekemisestä maksun suorittamiseen taittuu siis kahdella klikkauksella.

Asiakas arvostaa maksamisen yksityisyyttä ja turvallisuutta

Maksutavan valinnassa kilpailun voittaa usein käyttäjälle tutuin, turvallisin tai helpoin vaihtoehto. Mikäli maksamisen voi hoitaa muutamalla klikkauksella ilman henkilökohtaisten tietojen syöttämistä, todennäköisesti vain harva kaivaa pankkitunnuksiaan tai luottokorttiaan esille.

Ostaminen halutaan hoitaa ajasta ja paikasta riippumatta, mutta omien tietojen syöttäminen esimerkiksi julkisella paikalla saatetaan kokea epämiellyttäväksi ja turvattomaksi. Jos maksaminen siirretään tämän vuoksi ”parempaan ajankohtaan”, voi asiakkaan ostoprosessi jäädä todellisuudessa lopullisesti kesken.

Mobiilimaksamisen etuihin liittyy myös maksamisen yksityisyys, kun ostosten tekoon ei vaadita henkilökohtaisten tietojen syöttämistä tai tunnistautumista. Tämä lisää käyttäjän yksityisyyttä sekä turvallisuuden tunnetta, jotka puolestaan lisäävät asiakkaan luottamusta yritykseesi.

Monipuolisten maksutapojen tarjoaminen lisää paitsi loppuun saatettujen ostojen määrää, myös asiakkaiden tyytyväisyyttä brändiisi.

Maksuvaihe on yksi asiakkaan ostoprosessin tärkeimmistä vaiheista

Sillä, mitä maksutapoja tarjoat asiakkaillesi, on suuri merkitys ostoprosessin etenemisessä. Vaikka asiakkaan matka tarpeen heräämisestä aina ostopäätöksen tekemiseen saakka olisi ollut mutkaton, voi kaikki kaatua asiakkaan siirtyessä maksamaan. Mikäli käyttäjän sillä hetkellä suosima maksutapa ei ole saatavilla, jätetään maksaminen helposti kesken. Mitä helpompaa ja mieluisampaa yrityksesi tuotteiden ja palveluiden maksaminen on, sitä todennäköisempää on myös oston loppuunsaattaminen.

Monipuolisten maksutapojen tarjoaminen lisää siis paitsi loppuun saatettujen ostojen määrää, myös asiakkaiden kokemaa tyytyväisyyttä. Maksaminen ei ole vain toimenpide muiden joukossa, se on elintärkeä osa asiakkaan ostoprosessia, joka vaikuttaa suoraan asiakkaalle jäävään mielikuvaan ja yrityksen tulokseen.

Viimeistään nyt on aika nousta kehityksen aallonharjalle ja ottaa mobiilimaksu osaksi yrityksesi palveluita. Mobiilimaksu saadaan yrityksellesi käyttöön nopeasti ja helposti maksurajapintamme avulla. Tarjoamme sinulle yhteydet kaikkiin suurimpiin kotimaisiin operaattoreihin, joten saat palvelun meiltä nopeasti käyttöösi ”avaimet käteen” periaatteella.

Täytä yhteydenottolomakkeemme, niin olemme sinuun yhteydessä!